crossmediale campagne Zuidoost Werkt   Gemeente Amsterdam

Vanuit The X Culture Club heb ik een crossmediale wervingscampagne (van tv en radio op lokale zenders tot sociale media) ontwikkeld. Gemeente Amsterdam Zuidoost wil met een campagne alle bewoners duidelijk maken dat de gemeente kan bemiddelen in het vinden van werk. En daarnaast aanmeldingen genereren van potentiële kandidaten.

Uit gesprekken met bemiddelde kandidaten blijkt dat de doelgroep een laag zelfvertrouwen heeft en wantrouwend is naar overheidsinstanties. ‘Zet ons aan het werk voor werk’ is daarom de creatieve vertaling van de strategie waarin laagdrempeligheid en persoonlijk contact voorop staat. Iedere kandidaat kan zich met een WhatsApp aanmelden.

Ervaringen van kandidaten en coaches staan centraal in de social media campagne en krijgen ook redactionele aandacht op Salto TV. De inzet is gericht op awareness, aanmelding en aansporing door omstanders. De campagne is waar mogelijk vertaald.

bureau: The X Culture Club
concept: Sikko Gerkema & Anilda da Cruz
copywriter: Harry Rijs