Gemeente Amsterdam   crossmediale campagne

Voor The X Culture Club heb ik een crossmediale campagne (van tv en radio op lokale zenders tot sociale media) ontwikkeld. Van concept tot uitwerking. Gemeente Amsterdam Zuidoost wil met een campagne alle bewoners duidelijk maken dat de gemeente kan bemiddelen in het vinden van werk en daarnaast aanmeldingen genereren van potentiële kandidaten.

Uit gesprekken met bemiddelde kandidaten blijkt dat de doelgroep een laag zelfvertrouwen heeft en wantrouwend is naar overheidsinstanties. ‘Zet ons aan het werk voor werk’ is de creatieve vertaling van de strategie waarin laagdrempeligheid en persoonlijk contact voorop staat. Iedere kandidaat kan zich met een whatsapp aanmelden.

Ervaringen van kandidaten en coaches staan centraal in de social media campagne en krijgen ook redactionele aandacht op Salto TV.
De inzet is gericht op awareness, aanmelding en aansporing door omstanders. Om aanmeldingen te genereren van deze moeilijk bereikbare doelgroep maken we gebruik van gedragsbeïnvloedingtechnieken. De campagne is waar mogelijk vertaald.

bureau: The X Culture Club
klant: Gemeente Amsterdam
strategie: Sandrina Masullo
copywriter: Harry Rijs
productiemaatschappij: Vigics
regisseur: David Eilander
fotografie: Lukas Göbel
beeldbewerking: Nick Strong, Strong image manipulation


online film en commercial




kandidaten en coaches aan het woord

Zuidoostwerkt
social

Gemeente Amsterdam Zuidoost
outdoor