herpositionering & branding   Muiderslot

leaflet plattegrond Rijksmuseum Muiderslot

Rijksmuseum Muiderslot gaat een nieuwe koers varen. Doel is om een levendige, magische plek te worden waar veel te doen, ontdekken en genieten is voor een breed en divers publiek. Het streven is om in 5 jaar tijd ‘het meest inclusieve rijksmuseum van Nederland’ te worden. Om dat te bereiken is The X Culture Club samen met Muiderslot intern van start gegaan en op zoek gegaan naar haar DNA.

Om andere doelgroepen aan je te binden moet je intern ook eerst overtuigd zijn van de noodzaak en de kansen en kijken waar je aansluiting kan vinden. Na een uitgebreid strategisch traject en een reeks face-to-face interviews onder een diverse doelgroep, is er nu een sterke basis vanuit de gedachte ‘Eigenwijs sinds 1285’. Deze koers past heel goed bij de geschiedenis van het Muiderslot. De komende jaren zal Muiderslot vanuit daar een bredere programmering aanbieden. Hoe kan de prachtige kasteeltuin bijvoorbeeld interessant worden voor een breed publiek? Dat kan door weck-workshops te organiseren. Er werd immers al in het Muiderslot geweckt voordat het hip werd. In veel culturen, zoals de Italiaanse, Spaanse, Turkse en wie weet welke nog meer, is wecken heel populair. #weckjegek #kimchi #peperoni #vergetengroenten

bureau: The X Culture Club
opdrachtgever: Rijksmuseum Muiderslot
strategie, concept & design: Anilda da Cruz