Weleda   Weleda

Weleda SkinFood Eko Plaza

Steeds meer mensen zijn zich meer bewust van wat ze in hun mond stoppen. En dat is een goede zaak. Maar het is ook belangrijk om na te denken over wat je op je gezicht smeert. Nieuwe ‘Skin Food’ van Weleda bijvoorbeeld. Echt goede voeding voor je huid en 100% natuurlijk. De vraag ‘Wat eet je huid vandaag?’ stond centraal in deze opvallende activatiecampagne. De Skin Food displays stonden, jaja, in het groenteschap.

De campagne bestond uit een actiewebsite, online bannercampagne op recepten- en healthy food-sites en de ‘Skin Food Garden’ stond op biologische markten. Hierdoor werd de consument getriggerd na te denken over de voeding voor hun huid. 
Kort na de campagne was Skin Food overal uitverkocht. En overtrof het alle beoogde doelstellingen. Ekoplaza, de grootste natuurvoedingsketen, heeft zelfs de campagne als toonaangevend voorbeeld gebruikt voor andere merken. En als klap op de vuurpijl ontvingen we een Esprix Award Retail. 

concept: Marijke Liebregts &
Anilda da Cruz
art direction: Anilda da Cruz
design: Anilda da Cruz